Dalāmies pieredzē starptautiskajā līmenī!
Tālmācības vidusskolas “Rīgas Komercskola” ir Starptautiskās tiešsaistes skolu kopienas “ICONS” biedrs.
Starptautiskā tiešsaistes skolu kopienas “ICONS” 7. novembra vebinārā skolas vadības komanda dalījās pieredzē par mūsu Tālmācības vidusskolas “Rīgas Komercskola” mācību un audzināšanas procesa organizāciju, darbības principiem, veiktajiem akadēmiskajiem pētījumiem.
Atzinīgi tika novērtēta no citu valstu pārstāvju puses mūsu skolas mācību un audzināšanas procesa organizācija, kas balstīta uz akadēmiskajiem pētījumiem, ņemot vērā audzēkņu vecumposmu, vajadzības, lai nodrošinātu ikviena audzēkņa labbūtību, dažādojot pieejas, mācīšanas un mācīšanās stratēģijas, sadarbības formas, vidi.
Agnese Gromova- Ķūrena – Tālmācības vidusskolas “Rīgas Komercskola” direktores vietniece metodiskajos jautājumos, angļu valodas pedagoģe, “Ekselences balvas” ieguvēja 2023. gadā, dalījās pieredzē par veiktajiem akadēmiskajiem pētījumiem ikviena audzēkņa labbūtības nodrošināšanai:
“Aktivitātes pašvadītas mācīšanās veicināšanai tālmācības vidusskolas 10. klases angļu valodas stundās” (pētījums veikts 2021. gadā);
“Atbalsta pasākumi 5.–9. klases skolēnu ar mācīšanās traucējumiem mācību prasmju attīstīšanai” (pētījums veikts 2018. gadā);
“Multisensorās stratēģijas, lai veicinātu skolēnu ar īpašām vajadzībām iesaistīšanos angļu valodas stundās pamatskolā” (pētījums veikts 2015. gadā).
Šobrīd Agnese Gromova – Ķūrena veic pētījumu promocijas darba līmenī “Kombinēto mācību pieeja tālmācībā pamatizglītībā Latvijā”.
Ievas Kalniņas – Tālmācības vidusskolas “Rīgas Komercskola” angļu valodas pedagoģes veiktais akadēmiskais pētījums“Piederības izjūta skolēnu iekļaušanās veicināšanai tālmācības vidusskolā” (pētījums veikts 2022.gadā).
Šobrīd Ieva Kalniņa veic pētījumu promocijas darba līmenī “Uzdevumu veidu sinhronajās un asinhronajās mācībās ietekme uz skolēnu iesaistīšanos un sasniegumiem 7.-12. klasē tālmācības skolās”.
Turpinājumā piedalījāmies ICONS Starptautiskās tiešsaistes skolu kopienas vebinārā “Digitālās izglītības saturs: nākotnes ietekme uz tiešsaistes mācībām” /Dr. Michael Hallissy ,Īrija/, /John Hurley, Īrija/.
Gūtās atziņas:
- neviena izglītības ieguves forma nav ideāla, jābūt dažādībai, izvēlei, lai nodrošinātu ikviena audzēkņa labbūtību;
- tālmācības (tiešsaistes) mācīšanas un mācīšanās kopienu veido – audzēkņi, vecāki, pedagogi, atbalsta komanda, skolas vadības komanda, lai nodrošinātu ikviena labbūtību;
- nepieciešami kopdarbībā, datos un faktos balstīti starptautiskie akadēmiskie pētījumi – sabiedrības un politikas veidotāju izpratnes sekmēšanai par tālmācību (tiešsaiti) dažādos vecumposmos (1.-12.klasei).