Mācību gada noslēguma vērtēšanas daudzpusība
Tradicionāli mācību gada beigās galvenais vērtēšanas kritērijs ir atzīmes. Tomēr pētījumi liecina, ka tikai akadēmiskie rezultāti nesniedz pilnīgu priekšstatu par bērna progresu un labsajūtu skolā. Piemēram, Dweck (2006) savā pētījumā par “izaugsmes domāšanu” (growth mindset) uzsver, ka bērna attieksme pret mācīšanos, neatlaidība un spēja mācīties no kļūdām ir tikpat svarīgi kā gala atzīmes. Vecākiem būtu jāpievērš uzmanība ne tikai tam, ko bērns ir iemācījies, bet arī tam, kā viņš ir mācījies un kā ir attīstījusies viņa mācīšanās motivācija.
Savukārt Deci un Ryan (2000) savā pašnoteikšanās teorijā (self-determination theory) norāda, ka bērna iekšējā motivācija mācīties ir cieši saistīta ar viņa autonomijas, kompetences un piederības sajūtu skolā. Tādējādi, vērtējot mācību gada sasniegumus, ir svarīgi noskaidrot, vai bērns jūtas neatkarīgs savā mācību procesā, vai viņš jūt, ka spēj paveikt uzdevumus, un vai viņam ir labas attiecības ar skolotājiem un klasesbiedriem.
«Rīgas Komercskola» – labākā tālmācības skola Latvijā!
Jautājumi sarunai ar bērnu par aizvadīto mācību gadu
Lai varat izvērtēt aizvadīto mācību gadu, piedāvājam 15 jautājumus, kurus varat pārrunāt ar bērnu.
Zemāk jums ir pieejami jautājumi bērniem, kas mācās:
1. līdz 4. klasē: šajā vecumā bērniem ir svarīgi, lai jautājumi būtu vienkārši, konkrēti un orientēti uz sajūtām un pieredzi.
5. līdz 9. klasē: šajā vecumā jautājumi var būt nedaudz dziļāki, aicinot bērnu analizēt savas sajūtas un pieredzi. Svarīgi ir veicināt pašrefleksiju un kritisko domāšanu.
10. – 12. klasē: vidusskolēniem jautājumi var būt vērsti uz nākotnes plāniem, pašu atbildību un spēju kritiski izvērtēt izglītības iestādi un tās piedāvātās iespējas.
Kāpēc izvēlēties mūs?
Mums ir 34 gadu pieredze komercizglītībā.
Mūsu absolventi ir panākumiem bagāti cilvēki.
Mūsu audzēkņi apgūst darba tirgū pieprasītus specializētos kursus.
Mūsu audzēkņi apgūst darba tirgū pieprasītus specializētos kursus.