Mācāmies ceļojot un pētot – Latvijā!
Tālmācības vidusskolas “Rīgas Komercskola” pedagogi, audzēkņi un skolas vadība, realizējot Nordplus projektu “Jauniešu vides apziņas veicināšana ilgtspējīgai attīstībai, ceļojot un izprotot cilvēku un dabas mijiedarbības procesus Ziemeļeiropas reģionā”, organizēja izzinošo ceļojumu Latvijā kopā ar sadarbības skolas Miðnámsskúlin í Suðuroy pedagogiem, jauniešiem un skolas vadību.
Izzinošā ceļojuma laikā audzēkņi tika iesaistīti daudzveidīgās aktivitātēs, lai attīstītu un pilnveidotu jauniešiem pētnieciskās prasmes, novērošanas spējas, prasmes diskutēt, uzstāties, loģiski pamatot savu viedokli, uztvert dabu un cilvēka radīto vidi, kā estētisku vērtību, lai izzinātu dabas un cilvēka mijiedarbības procesus, kuri no paaudzes uz paaudzi ir nodrošinājuši cilvēces attīstību, lai spētu rast atbildes uz jautājumiem : kā globālie procesi ietekmē iedzīvotāju dzīvesveidu – dzīves apstākļus, nodarbošanos Latvijā? Kā līdzsvarot cilvēka un dabas attiecības Latvijā?
Kā savienot ekonomiskās, ekoloģiskās un sociālās iespējas, lai nodrošinātu ilgtspējīgu nākotni?
Izzinošā ceļojuma laikā iepazināmies ar Latvijas kultūrvides un ekonomikas ilgtspējīgās attīstības tendencēm reģionos, kā arī dabā notiekošajiem procesiem, veicot novērojumus, pētījumus – kā dabas vide ietekmē kultūrvidi, saimniecisko darbību un kā saimnieciskā darbība varētu būt ietekmējusi dabas daudzveidību.
Viesojoties smiltsērkšķu audzētavā “Zelt”, zemnieku saimniecībā “Krūmiņi”, iepazinām dabas un cilvēka mijiedarbības procesus, viedās un ilgtspējīgās saimniekošanas principus, praktiskas idejas, kas veicina pašpietiekamību, sociālo atbildību, Savukārt, apmeklējot Latvijas valsts mežu Vijciema čiekurkalti, kas iekļauta Eiropas kultūras mantojuma sarakstā, Strenču kokaudzētavu – vienu no modernākajām pasaulē stādu audzēšanas tehnoloģiju jomā, keramikas darbnīcu “Raunas ceplis” un Āraišu ezerpils Arheoloģisko parku, ,uzzinājām, kā apvienot senās vērtības un prasmes ar mūsdienu zināšanām un iespējām, kā dzīvot saskaņā ar dabu, ievērojot tās ritmus un cienot tās resursus.
Iepazināmies arī ar dabas vidē notiekošajiem procesiem, Ķemeru Nacionālajā parkā, Gaujas Nacionālajā parkā, lai sekmētu jauniešiem izpratni par cilvēku un dabas mijiedarbības procesiem, par videi draudzīgu rīcību, par vides ētikas principiem, kas nodrošina un spēj nodrošināt ilgtspējīgu nākotni.
Piedaloties pedagogiem, jauniešiem un vecākiem, starptautiskajā pedagogu profesionālās kompetenču pilnveides seminārā- konferencē ”Izglītība ilgtspējīgai attīstībai – nākotnes cilvēkam”, jaunieši prezentēja savus veiktos pētījumus un novērojumus, gūtās atziņas izvēlētajās tēmās, savukārt, pedagogi dalījās pieredzē par projektu kā metodes izmantošanu mācību procesā, par izglītības ilgtspējīgas attīstības modeli, lai izprastu ilgtspējīga dzīvesveida nozīmi šobrīd un nākotnē.
Paldies projektā iesaistītajiem audzēkņiem, pedagogiem un vecākiem par aktīvu līdzdarbošanos projekta daudzveidīgajās aktivitātēs, lai izprastu, kā globālie procesi ietekmē iedzīvotāju dzīvesveidu – dzīves apstākļus, nodarbošanos šobrīd un nākotnē, lai iepazītu viedās un ilgtspējīgās saimniekošanas principus, kas līdzsvaro cilvēka un dabas attiecības, veicina pašpietiekamību, sociālo atbildību un nodrošinātu mums ilgtspējīgu nākotni!



















